Time flies - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Silke - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Silke - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Silke

03 Oktober 2013 | Spanje, Málaga

Hola, daar ben ik weer!
Het heeft even geduurd maar ik heb weer een blog geschreven.

Ondertussen ben ik al een heel eind op weg Ik zit al in week 8 van mijn stage. Ik heb sinds mijn laatste blog erg veel leuke dingen gedaan en beleefd. We (Maran & ik) zijn veel uit geweest en hebben leuke mensen ontmoet. Dat weekend na mijn laatste blok hadden we op donderdagavond een feestje op het strand. Vrijdagavond hadden we een feestje in een gebouw dichtbij ons gebouw en zaterdag was er een erasmus feestje bij een soort van erasmus bar. Alle feestje waren erg leuk en geslaagd:d

Maar het leuke weekend was nog niet afgelopen want zondagavond kwam Frank:d!
Ik heb Frank opgehaald van het vliegveld en daarna zijn we lekker uit eten geweest. Ik had heel erg geluk want vrijdag werd ons op stage verteld dat het maandag een lokale feestdag was en dus had ik maandag vrij. Maandag zijn Frank en ik meteen lekker naar het strand gegaan en verder hebben we de hele week leuke dingen gedaan; geluncht, stad bekeken, alcazaba bekeken, uit gegaan, elke dag uit eten geweest met het motto: geen één dag gaan we bij hetzelfde restaurant eten.

Die donderdag was mijn verjaardag. Ik had eigenlijk helemaal niks van mijn verjaardag verwacht. Maar toen ik terugkwam van stage was mijn hele kamer versierd met ballonnen en Frank stond te wachten met een taart met de cijfers 20 erop, super lief. Maran had de gang ´s ochtends al versierd met slingers en ballonnen dus er was helemaal een feeststemming, voor mij dan. Daarna hebben we met zn allen een stuk taart gegeten en kreeg ik allemaal cadeautjes en heel veel post. ´s avonds zijn we naar een bar geweest samen met al mijn huisgenootjes en daar hebben we lekker mojitos gedronken. De volgende ochtend viel ik bijna in slaap achter mijn computer op stage want het was toch wel erg laat geworden. Dat weekend zijn we nog veel uitgeweest en zondag hebben we lekker de hele dag op het strand gelegen.

Zondag avond zijn uit eten geweest bij een heel leuk restaurantje, die we eerder die week hadden ontdekt. Plaza 16 & The gril club. Het duurde even voordat we het terug hadden gevonden en later had ik even bedacht dat we ook een dikke omweg hadden gemaakt maar dat mocht de pret niet drukken:p. Het terras van dit restaurant is super mooi en het eten was echt heel lekker. Ik had zalm:d en daarna nog een super lekker toetje. Het was een soort chocolade taartje maar de buiten kant was een beetje harder/sponzig en de binnenkant was warme vloeibare chocola. Iedereen die hier nog lang komt bereid je maar vast voor want hier moet je gewoon een keer hebben gegeten. Verder hebben we wel elke dag lekker gegeten behalve op mijn verjaardag. Toen moesten we even opschieten met een tentje uitzoeken en het was erg druk in de stad dus gingen we gewoon maar ergens zitten. Nadat we eenmaal zaten en drinken hadden besteld herinnerde ik me dat deze bar, die slechte tapasbar was waar we met school vorig jaar ook al een keer hadden gegeten. Aiai, dit was echt de enige keer dat ik niet lekker heb gegeten. De andere keren heb ik echt zoveel lekker gehad; paella, risotto, tapas etc.

Maandag ging Frank weer naar huis, helaas. Na dit leuke ´vakantie´weekje begon voor mij ook het normale leven weer; naar stage, naar het strand, eten, slapen en af en toe naar de supermarkt.

Het weekend daarna was het laatste weekend van de 4 Duitsers in ons huis. We zijn met hen uit eten geweest en daarna uit. Toen we om half 4 uitgeput thuis kwamen gingen we allemaal snel slapen. Behalve Christiaan,die in in de laatste kamer slaapt in de rij van 5, was iedereen thuis en de Duitsers die in de kamers aan de binnenkant van het huis slapen waren ook nog niet thuis. Rond half zes werd ik wakker van geschreeuw en gestommel in het huis. Mijn deur werd opengemaakt en toen weer dicht en op dat moment bedacht ik me om toch maar een te kijken wat er aan de hand was. Bij het nieuwe meisje Maria was haar mobiel gejat. Ze lag te slapen werd uit zichzelf wakker, zag iemand naar boven klimmen via haar balkon, begon te schreeuwen, maar die jongen kwam toch binnen en nam haar mobiel mee en sprong zo van het balkon weer naar beneden en rende weg. De vriend van het Poolse meisje is de jongen achterna gerend, maar heeft ze niet meer kunnen vinden.
Meteen Christiaan gebeld dat die ook naar huis moest komen en binnen 5 minuten was die er. Hij deed zijn kamer open en bij hem was ook alles gejat. Laptop, computer, rugzakken. Later bleek ook nog dat er zelfs kleren, slippers en aftershave was gejat, echt vreemd. Maarja in zijn kamer hadden ze vrij spel want hij slaapt in de laatste kamer dus niemand heeft het gehoord, wat wel vreemd was dat nog geen kwartier voordat het gebeurde 2 Duitsers waren teruggekomen van het uitgaan. Ze durven wel hier in Málaga.
Rond zes uur was alles compleet, de huisbaas stond binnen vijf minuten nadat we haar gebeld hadden in het appartement, de twee andere Duitse meisje kwamen ook thuis, de politie arriveerde. Wat een feest en dat allemaal om 6 uur ´s ochtends. Ik had voor Maria het luchtbed opgeblazen, want ze mocht niet meer in haar kamer. Eerst gingen zei, Christiaan en de huisbaas naar de politie en om 8 uur kwamen ze terug rond 11 uur zou ik weggaan naar Nerja. Dus veel slaap heb ik uiteindelijk niet gehad. Wat een vreemde nacht was het.

Zaterdag ben ik wel lekker naar Nerja geweest, super mooi strand hebben ze daar. Het water is super mooi blauw en hier heb ik lekker de hele dag op het strand gelegen met een ander Nederlands meisje en 2 Koreaanse meisjes. Rond 10 was ik thuis en toen was ik zo moe dat ik na mijn eten gemaakt, opgegeten en gedoucht te hebben meteen in slaap viel. Zondag heb ik erg lang geslapen en daarna lekker niks gedaan.

De Duitsers zijn vorige donderdag weg gegaan en daarna hebben we het hele huis met iedereen schoongemaakt en opgeruimd. Pfoe wat maken die er een zooitje van.

Vorig weekend zijn we op vrijdag uitgeweest wat super leuk was en ja het REGENDE de hele nacht. Dus we gingen op stap met paraplu en al, wat natuurlijk hilarisch was want uiteindelijk was iedereen toch nat. We kregen voor dit weekend ook al meteen een nieuwe huisgenoot en op zondag kwam er nog een. Dus nu is ons huis vol. We hebben een Spanjaard, een meisje uit Engeland, een meisje uit Polen, 2 Dutchies (Maran en ik), een meisje uit Italië en een jongen uit Korea. Verder heb ik dit weekend niet zoveel interessants gedaan. Zaterdag was het bewolkt en waren we moe, we hebben toen even een lekker sapje gedronken in een heel leuk tentje en zondag weer lekker naar het strand:d!

Gisteravond hebben we met de Koreanen gegeten, zij hadden Koreaans eten gemaakt voor ons en wij hadden pannenkoeken gemaakt voor hen. De meeste vonden de pannenkoeken heel lekker en wij (Maran, Yolanda en ik) vonden het Koreaanse eten heel lekker, een keer wat anders.
We wouden eerst stamppot maken maar aangezien het zo vullend is gaan we dat maken als het niet meer zo warm is. Bovendien heb ik hier nog geen andijvie of zuurkool gezien, dus moeten we wel hutspot maken, brr. Rookworst kennen ze ook niet ,dus het wordt wel een beetje een alternatieve stamppot.

Zo dit was even de update van de afgelopen weken. Weten jullie ook weer hoe het ervoor staat:p Het spijt me zeer van de lange lap tekst:p

Hasta proxima

Liefs,

Silke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Malaga

Ik ga voor 5 maandjes stage lopen in Malaga, spanje.

Recente Reisverslagen:

12 December 2013

Daar ben ik weer

22 Oktober 2013

la vida buena & hoezo bad luck?

03 Oktober 2013

Time flies

02 September 2013

Week 2 en 3

18 Augustus 2013

one week down, eighteen to go!
Silke

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 5903

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Studeren in Helsinki

09 Augustus 2013 - 22 December 2013

Malaga

Landen bezocht: