Week 2 en 3 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Silke - WaarBenJij.nu Week 2 en 3 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Silke - WaarBenJij.nu

Week 2 en 3

Door: Silke

Blijf op de hoogte en volg Silke

02 September 2013 | Spanje, Málaga

hier ben ik weer;d!

Deze twee weken gingen best snel! ik zou eigenlijk tot afgelopen dinsdag bij maran logeren maar ik kon al een week eerder in mijn kamer dus ik ben al bijna twee weken de gelukkige bewoner van kamer 1 op de second floor van calle pedro de toledo 4, 29015, Malaga:d! Ik was echt super blij want er gingen hier twee mensen weg en toen zei die meneer van dat gebouw dat ik daar ook wel tijdelijk in mocht want in 'mijn' kamer zou die dag erna nog iemand komen voor een week. Toen bedacht ik mij even dat diegene ook wel in die andere kamer kon dan kon ik al een week eerder in 'mijn' kamer en toen ging ik vragen of dat mogelijk was en dat kon! Dus toen heb ik diezelfde avond nog al mijn spullen verhuisd. De huisbaas is een mevrouw en ze is erg aardig.

Mijn kamer is super ruim en niet warm. Ik ben inmiddels ook al helemaal gewend. Stage was tot nu toe nog steeds erg saai maar in de loop van vorige week kregen we meer te doen maar alles moest op 1 computer dus alsnog wel is lastig. En vrijdag ging al één van de stagiaires weg en vandaag de ander dus nu hebben we allebei een eigen computer en de dag ging vandaag ook erg snel. Voor school loopt het nog niet helemaal want de opdracht moet veranderd worden etc en dat schiet niet erg op. En al helemaal niet omdat onze stagebegeleider hier nog steeds op vakantie is, maar ik hou mezelf voor; alles komt goed.

Vorige weekend zijn we met een huisgenootje mee geweest naar het feria terrein. Ik had geloof ik in mijn vorige blog al verteld dat het hier een week feest was en dat was in de stad maar ook op een terrein net buiten het centrum. Hier zijn we heen geweest en echt waar zooooo groot. Je liep erop en daar waren allemaal hele grote houten, tijdelijke gebouwen eerst met een soort traditionele muziek en/of restaurants en daarna liepen we de kermis op. Ik hou helemaal niet van kermis, maar ik keek echt mijn ogen uit. Twee keer een reuzenrad, boomstammetjes, achtbanen, ronde bootjes, bank en je kon het zo gek niet bedenken. Hele grote kramen met van dat kermis snoep etc. en daarnaast waren er ook nog hele grote houten gebouwen waarin clubs zaten. Echt super groot! We zijn in het grootste reuzenrad geweest en echt maar voor 4 euro, helaas had ik mijn spiegelreflex niet mee (ik had geen idee dat het feria terrein er zo uitzag).

Dat weekend hebben we geloof ik verder niet zoveel gedaan lekker op het strand liggen en lekker relaxen.

Dit weekend zijn we vrijdag naar een verjaardag geweest van een huisgenootje ze gaf een feestje in een ander gebouw. Dat was ook wel leuk. Zaterdag zijn we naar een waterpark geweest, in een plaatje verder op Torremolinos, met allemaal glijbanen dit was ook echt wel leuk. Allemaal verschillende glijbanen en heel veel met van die banden, wat ik echt het leukste vind. Er was ook een glijbaan die eruit zag als een soort halfpipe en dan werd je echt gelanceerd van bovenaf en ging je de andere kant zo weer omhoog echt super grappig en eng.

Gister hebben we lekker even gewinkeld in een winkelcentrum verder op en daarna nog lekker op het strand gelegen.

ohh en vorige week donderdag ben ik ook naar tai chi geweest. Dat was wel super grappig want het is gewoon echt precies hetzelfde hier. Het was wel een heel avontuur want ik ging lopend omdat ik wel ongeveer wist waar het moest zijn en ik had van google maps een foto gemaakt alleen een maal in de straat, die super groot was, kon ik het niet vinden. Tja dacht ik shit als ik het nummer niet vind zoek ik me een ongeluk ( ze zijn hier niet zo van op elk gebouw een nummer plakken namelijk) want bij ons staat ook niet echt een teken buiten dat je weet waar je moet zijn of zo iets. Ik dacht al als ik het niet vind moet ik toch maar aan de Spaanse tai chi mevrouw vragen of ze me ergens op kan vangen de volgende keer etc. Maar opeens na wel een kwartier door die scheefliggende straat gelopen te hebben. Kreeg ik een ingeven ZIJstraatjes. En ja in het eerste de beste zijstraatje zag ik het teken en had ik het toch zowaar gevonden en nog op tijd ook nog want het begon zes uur en ik was er om zes uur maar alleen de instructeur was er nog maar. Uiteindelijk kwamen er ook nog maar twee mensen erbij. Vanavond ga ik weer en dan hoop ik dat er toch wat meer zijn, het is wel een super goede manier om Spaans te leren want geen één van hen kon Engels.

Vandaag hebben we ook post opgehaald, de eigenaresse van dit gebouw heeft namelijk nog een heel gebouw plus restaurant en in het restaurant komt de post. Maar het is echt ongeveer hier schuin tegenover. Ik had niet verwacht dat er iets voor me was en toen had ik zelfs twee dingen en toen was ik helemaal blij nu zit mijn prikbord er ook weer wat gekleurder uit;d!

Dat was het geloof ik wel weer!

Liefs, Silke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Malaga

Ik ga voor 5 maandjes stage lopen in Malaga, spanje.

Recente Reisverslagen:

12 December 2013

Daar ben ik weer

22 Oktober 2013

la vida buena & hoezo bad luck?

03 Oktober 2013

Time flies

02 September 2013

Week 2 en 3

18 Augustus 2013

one week down, eighteen to go!
Silke

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 5902

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Studeren in Helsinki

09 Augustus 2013 - 22 December 2013

Malaga

Landen bezocht: