one week down, eighteen to go! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Silke - WaarBenJij.nu one week down, eighteen to go! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Silke - WaarBenJij.nu

one week down, eighteen to go!

Blijf op de hoogte en volg Silke

18 Augustus 2013 | Spanje, Málaga

Hoihoi,

Daar ben ik weer! De eerste week zit erop!
Het was een lastig weekje maar ook daar kom ik weer boven op.
Vorige week zaterdag heb ik maar besloten dat ik niet meer in die kamer wou blijven wonen. Het is er zo warm, echt niet goed. Ik ging opzoek naar een nieuwe kamer. Eerst heb ik een paar mailtjes gestuurd over kamers die ik op een facebook site van Erasmus Malaga had gezien. Toen ik nog op antwoord wachtte, had ik samen met Maran maar bedacht dat het wel leuk was als we wat dichter bij elkaar wonen dan kunnen we samen koken etc. Maran haar huurbaas had nog een pand om de hoek en daar heb ik hem naar gevraagd. Alleen hij had daar geen kamers vrij maar wel in hetzelfde pand als Maran. Naar veel heen en weer ge-email kon ik uiteindelijk de 27ste van Augustus in dat pand. JEEEJ dacht ik, dat wordt gezellig. Dus ik mijn huurbaas ook gemaild dat ik eruit wou en daar begon het gedonder. Hij boos en hij wist het natuurlijk allemaal beter( typisch Spaans). Uiteindelijk mailde hij gister dat ik of het contract maar moest tekenen die avond om 9 uur ( wat dus echt niet gaat gebeuren) of ik moest er maandag om 10 uur uit en dan kwam die de sleutels halen. Dus zo eigenwijs als ik ben heb ik maar meteen mijn koffers gepakt en ben weggegaan, ook nog net op het goede moment want de boiler ging kapot en er lekte allemaal water uit, hihi! Ik dacht eerst dat ik maar in een hostel ging, maar maran bood aan dat ik wel bij haar op de kamer mocht logeren! Super lief van haar! We gingen ook echt verhuizen op het juiste moment; we moesten met al mijn spul door alle feestvierende mensen heen. Er is hier nu namelijk een feestweek; feria en de mensen zijn allemaal een soort van verkleed en vieren vanaf vrijdagavond 12 uur tot volgende week zaterdag feest. Door de hele stad is er feest, dansende groepen vrouwen, groepen muziek makende jongeren etc. Er zijn geloof ik ook optredens van bandjes en andere bekende act's hier. Vrijdag begon het met vuurwerk op het strand. Dat was echt wel super mooi om te zien, allemaal bootjes op de zee en het hele strand stond vol met mensen. We waren er heen gegaan met allemaal mensen uit die panden van die man die hier het verhuur van de kamers regelt en dat was echt super gezellig.

Stage valt tot nu toe een beetje tegen. We kwamen daar binnen en we hadden niet eens een echt gesprek met die stagebegeleider over hoe en wat etc. maar we konden meteen gaan zitten en moesten twee andere stagiaires helpen met hun bezigheden. Alleen die stagiaires vinden het maar oh zo lastig dat we niet vloeiend Spaans kunnen en hebben eigenlijk niks voor ons te doen. Dus onze stagebegeleider vertelde na de eerste dag dat onze werkzaamheden geleidelijk werden opgebouwd en dat hij de volgende dag meer ging vertellen over onze opdracht. De tweede dag konden we weer zo gaan zitten achter een computer en 'helpen'. Aan het eind van de dag kwam hij bij ons en zei hij dat hij donderdag met vakantie ging en dat hij 19 september weer terug komt. Nou dachten wij lekker is dat! Woensdag hadden we weer niks te doen en toen heeft maran gevraagd of hij dan wel onze erasmusbeurs formulieren kon invullen, waarna hij antwoordde dat alles hier langzamer ging en dat hij er geen tijd voor had en dat diegene die er uiteindelijk de handtekening eronder moet zetten ,'de president' van de kvk ( ja ja dat had je niet gedacht hé, maar die hebben ze hier), er nu even niet was. Aan het eind van de dag komt die bij ons en heeft die toch zo waar bijna alles wat die in moest vullen, ingevuld. Een collega die zou aankomende maandag ( met een beetje geluk) ervoor zorgen dat het helemaal in orde kwam zodat wij ze in kunnen scannen en naar school kunnen sturen. Toen we hem een fijne vakantie hadden gewenst en wegliepen, riep die ons nog na de we donderdag vrij waren ivb met een feestdag. Maria hemelvaart of zo iets. Dus Donderdag waren we lekker vrij en gingen we de primark zoeken en die missie is geslaagd. Er is hier een hele grote shoppingmal met primark, grote hypermarche en bijna alle kledingswinkels die ook in het centrum zitten en nog veel meer. Daarna nog lekker naar het strand:d! Vrijdag gingen we zoals die dagen ervoor lekker weer minuten wegkijken op de klok, iedereen negeert ons toch, en maar zelf voor school bezig. We zitten namelijk ook nog met z'n tweeën achter één computer. Maaar het eerste deel voor het verslag van school wat in week 3 van de stage moet worden ingeleverd is al wel erg opgeschoten! Daar zijn we allebei dan wel weer tevreden over(A)

Verder zijn we veel naar het strand geweest en hebben we lekker gerelaxt. Nu moet ik nog 9 nachtjes bij maran logeren en dan heb ik mijn eigen kamer. OHJA en ik heb ook nog mijn vinger gebrand woensdag. Die pannen die zijn niet meer erg goed, dus moest ik er heel veel olie ingooien zodat niet alles er vast aan bleef zitten. Je snapt het dus al dat olie spatte op en toen kwam er zo een splash op mijn vinger. eerst was die na het koelen alleen super rood maar later op de avond kwam er al een kleine blaar en de volgende dag zat er een kleine blaar op maar die werd in de loop van de dag echt super groot met allemaal vocht eronder, echt een super bult. Foto's volgen! Na veel verschillende meningen aan gehoord te hebben, heb ik toch maar besloten de blaar heel houden en een gaasje erom heen te doen voor het geval het toch knapt. tot gister was het nog vrij vervelend want die bobbel zat in de weg en ik kon mijn vinger niet goed buigen zonder dat dat vel trok. Vanochtend was de druk er een beetje af, waar ik super blij mee was en ik dacht nu komt het goed nu gaat het indrogen zoals mij was verteld door mijn lieve ouders:p. Als ik het namelijk kapot had gemaakt, is de kans groot dat ik een infectie krijg en dat wil ik niet. Dus vandaag gaan Maran en ik na ons rondje door de feestvierende mensen in de stad naar het strand en wat gebeurt daar... Precies de blaar ging kapot. Nou dacht ik dat kan er ook wel bij;p maar op zich is nu het meeste vocht er wel uit, alleen dat vel past er never nooit meer op want dat is zo uitgerekt door al dat vocht. Nu dus maar afwachten wat er gebeurt.

Dat waren geloof ik wel weer mijn avonturen van deze week! Nu maak ik me op voor weer een enerverende week Stage!

Liefs,

Silke

  • 20 Augustus 2013 - 15:16

    Gerard:

    Hoi Silke, heel goed, laat je niet op de kop zitten door die Spanjaarden. Succes daar. Gr. Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Malaga

Ik ga voor 5 maandjes stage lopen in Malaga, spanje.

Recente Reisverslagen:

12 December 2013

Daar ben ik weer

22 Oktober 2013

la vida buena & hoezo bad luck?

03 Oktober 2013

Time flies

02 September 2013

Week 2 en 3

18 Augustus 2013

one week down, eighteen to go!
Silke

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 706
Totaal aantal bezoekers 5899

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Studeren in Helsinki

09 Augustus 2013 - 22 December 2013

Malaga

Landen bezocht: