Daar ben ik weer - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Silke - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Silke - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer

Blijf op de hoogte en volg Silke

12 December 2013 | Spanje, Málaga

Hoihoi,
Daar ben ik weer.
Ik dacht het is weer eens tijd voor een update.
Ik heb echt hele leuke weken gehad sinds mijn laatste blog. De laatste blog ging geloof ik nog over Granada en ik heb echt het gevoel dat dat alweer eeuwen geleden is(a).

Vlak nadat weekend zijn papa en mama lang gekomen wat erg gezellig was.
Ze waren hier van donderdagavond tot dinsdagochtend. We hebben ontzetten veel gelachen zoals gewoonlijk. Natuurlijk ook lekker gegeten en we zijn zelfs nog naar Nerja geweest. Verder hebben we het vooral rustig aan gedaan: lees lekker naar het strand, beetje de stad doorlopen, dingen bezoeken etc.

Daarna heb ik hier nog twee leuke weekend gehad, uit geweest, leuke dingen gedaan etc.

Half november kwamen mama & Gea dit was ook erg leuk! We hebben een dag gewinkeld en een dag de stad bekeken. We hebben ook erg lekker gegeten op die ene keer na. Dat viel ons zo slecht dat we het hebben geprobeerd met een baileys weg te drinken:p Mama en Gea hebben geloof ik ook erg van de zon genoten:p

Het weekend na Mama & Gea kwamen Lieneke & Isa, dit was ook erg gezellig wederom gezellig op het terras, winkelen en lekker rondkijken. Dat weekend was het alwel kouder maar echt helden als wij zijn gewoon buiten op het terras. Verder hebben we lekker bijgekletst en veel gelachen.

Vlak daarna kwamen Jesse & Manon doordeweeks ook dit was weer gezellig. Het duurde even voordat ze mijn stage adres hadden gevonden om de sleutel van mijn kamer op te halen, ze kwamen namelijk doordeweeks, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. Ik ben met Jesse en Manon ook naar het winkelcentrum geweest en we hebben een beetje de stad bekeken.

Hierna had ik hele zere scheenbenen en had ik mezelf beloofd dat ik het hele weekend met de beentjes omhoog zou gaan zitten. Uiteindelijk heb ik dit geloof ik niet gedaan haha! Maar ik heb het wel geprobeerd. Ik ging wel lekker op het strand, boekje lezen van het zonnetje genieten etc. Afgelopen weekend hadden we een lang weekend. Jaja je zult het nooit geloven maar er viel hier een feestdag op zondag en dat kon niet want zondag was al een rustdag dus werd het naar maandag verschoven. Vrijdag was ook een feestdag dus hadden we van Vrijdag tot Maandag vrij. Ik heb dit weekend niet zoveel gedaan. Donderdag hebben we natuurlijk wel Sinterklaas gevierd compleet met Stamppot andijve met UNOX rookworst en al. We waren met Yolanda, vier koreanse meisjes en ik, ze vonden het dubbelspel toch wel helemaal geweldig. Maandag ben ik naar Ronda geweest, dat was ook echt super mooi. ´Door´ Ronda zit een hele grote kloof, heel mooi om te zien en het is gewoon schattig stadje. Ronda is meer in het binnenland en dat kun je toch wel merken echt veeel kouder brrr. Sinds ik hier geen winterjas, onder het mom van dat ben je niet nodig in Málaga, loop ik nog steeds in mijn ´jasje´. Opzich is dat ook prima te doen maar af en toe heb je van die dagen dat de wind verkeerd staat en dat die super koud is. MAAR dat overleven we ook wel weer.

Ze hebben hier bijna geen centrale verwarming dus binnen is het gewoon kouder dan buiten. Op de tai chi maakten we er grapjes over dat je als je naar buiten gaat je jas uitdoet en naar binnen gaat extra jassen aan doet, maar dat is gewoon waar want je gaat echt voor zn electrische kacheltje zitten met truien etc aan:p.

En ik heb nog veel meer leuke dingen gedaan maar dan ben ik morgen nog bezig(a). In de planning staan nog naar de bios, Kerstdiners en een verjaardagsfeestje.

Het is nu nog 8 dagen dus dit wordt mijn laatste verslag uit Málaga denk ik! De volgende gaan jullie lezen vanuit het SUPERKOUDE Finland. Mijn Spaanse leraar heeft een vriendin die Fins is en die heeft me al gewaarschuwd dat Finse mensen erg raar zijn als je ze niet kent. Ohja en vanavond heb ik nog lekker een presentatie in het Spaans, jeeej wat een feest hé.

Genoeg gezeurd dacht ik zo, ik ga nog lekker van het Spaanse zonnetje genieten deze laatste week(a) .
Voordat je(ik) het weet sta ik alweer voor je neus, so be prepared... haha

Liefs,
Silke

  • 12 December 2013 - 14:50

    Linda :

    Haaa Silke!

    Ik zag je reisverslag voorbij komen op Facebook en dacht: ff een kijkje nemen ;) Ik was benieuwd of je ook een beetje dezelfde dingetjes daar meemaakt als ik toendertijd! En het klopt wel aardig... ik ben ook naar Granada en Ronda geweest, veel uitgeweest en daarnaast kwamen m'n familie en vrienden ook vaak langs en ben ik met m'n ouders ook naar Nerja geweest :) Leuk! En dat verhaal van die sleutel ophalen herken ik ook ;P

    Hoe vind/vond je de stage bij de KvK? Wat moest je voor opdracht doen en hoe vond je de mensen? En waar woon je precies? Vind je het jammer om straks weg te gaan of ben je nu wel weer klaar voor het volgende avontuur? :)

    Geniet er nog ff lekker van!!! :)

    Groetjes Linda (van het DELF examen weet je nog ;p)

  • 13 December 2013 - 09:29

    Silke :

    Hoihoi

    Haha jaa ik weet nog wie je bent:p Dat examen zal ik nooit vergeten:p
    Wat grappig! Ja dat zijn wel allemaal leuke dingen om dan te bekijken!

    Umh nou het is wel heel eentonig. Voornamelijk veel gedaan voor een missie naar Noorwegen & Zweden maar die was al half november en daarna was er ook eigenlijk weinig te doen. Nu wat bedrijven zoeken en wat kleinere dingetjes. Op een gegeven moment waren er ook gewoon 5 stagiaires, was dat bij jou ook zo? De meeste mensen zijn hier op stage wel aardig.

    Ik had als opdracht (zelf bedacht) hoe de hotels en travel agencies hier zich kunnen aanpassen aan/voor de toeristen van Noorwegen, zodat ze die eigenlijk aan kunnen trekken.

    Verder vind ik het hier in Málaga echt super leuk. Ik woon echt in het centrum, centrum, om de hoek van de KVK. In Calle pedro de toledo weet niet of je die straat kent? is een klein straatje die ook naar de achterkant van het picasso museum gaat. Ik kwam hier in begin augustus en toen was het zo warm dat je echt elke dag naar het strand gaat tot ongeveer eind oktober en daarna nog af en toe maar nu is het wel echt kouder en nu heb ik ook zoiets van ik vind het heel leuk hier maar ik heb ook wel weer zin om nu even naar huis te gaan met de feestdagen enz. en dan beginnen met studeren. Inderdaad weer een nieuw avontuur beginnen.

    Hoe gaat het bij jou? Afstudeerstage gehaald en helemaal klaar met school?

    Thanks!

    Groetjes

  • 18 December 2013 - 15:48

    Linda :

    HeeHee:)

    Okay, dat klinkt idd ook weer hetzelfde als bij mij wat je allemaal op stage beleeft! ;) Bij mij waren er 4 stagiaires (inclusief mezelf dan), maar ik merkte aan m'n collega's dat die het fijner vonden om aan de Spaanse stagiaires klusjes te geven dan aan mij... omdat ze bij mij soms iets 2 of 3 keer uit moesten leggen natuurlijk ;P
    Ik snapte eigenlijk niet waarom er nog zoveel stagiaires bijkwamen toen ik er was, want er was al zo weinig werk... maar om de laatste paar weken door te komen, heb ik m'n hele onderzoeksverslag ook nog in het Spaans vertaald, dus daar was ik toen nog wel ff zoet mee ;P

    Je opdracht klinkt btw wel erg leuk :) Was het ook moeilijk om er info over te vinden? want het klinkt wel heel specifiek! Op welke plek zat je trouwens? Zat je met de rug naar iedereen toe en keek je dan uit op het raam? (schuin tegenover Jorgelina) Daar zat ik namelijk altijd:)

    Ik weet welke straat je bedoelt ja, dat is idd wel heeeuul dichtbij xD zit/zat je daar ook met andere huisgenootjes? En heb je nog andere Nederlandse studenten ontmoet?:)

    Ik ben net sinds een weekje helemaal klaar met school xd Ik had in juni m'n afstudeerstage al gehaald, maar moest nog 2 vakken doen... Risk Management en Engels M10.. en van die laatste heb ik dus vorige week m'n mondelinge tentamen gehad en kan me nu gaan uitschrijven :) Dus nu ga ik hard bezig met een baan zoeken ;P

    Nou, heel veel plezier dus nog ff de laatste paar dagenn :)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Malaga

Ik ga voor 5 maandjes stage lopen in Malaga, spanje.

Recente Reisverslagen:

12 December 2013

Daar ben ik weer

22 Oktober 2013

la vida buena & hoezo bad luck?

03 Oktober 2013

Time flies

02 September 2013

Week 2 en 3

18 Augustus 2013

one week down, eighteen to go!
Silke

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 5888

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Studeren in Helsinki

09 Augustus 2013 - 22 December 2013

Malaga

Landen bezocht: