la vida buena & hoezo bad luck? - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Silke - WaarBenJij.nu la vida buena & hoezo bad luck? - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Silke - WaarBenJij.nu

la vida buena & hoezo bad luck?

Blijf op de hoogte en volg Silke

22 Oktober 2013 | Spanje, Málaga

De afgelopen weken gingen heel snel. Het weekend na mijn laatste blog ben ik op vrijdag naar een feestje geweest samen met Yolanda. Het was een feestje met veel Spanjaarden en een handjevol buitenlanders zoals wij, het was erg gezellig. Heel grappig; als ze zien dat je buitenlands bent willen ze meteen Engels met je praten hoe goed of slecht dat ook gaat terwijl wij gewoon Spaans willen praten daarom zijn we in Spanje, maar dat snappen ze geloof ik nog niet.

Zaterdag ben ik samen met Hyeseon en Yolanda naar een strand geweest in El Palo dit is een wijk van Malaga, het strand is hier mooier en hier hebben wij ons de hele dag vermaakt tot dat de zon onderging met in de zon liggen, lezen, een verfrissend duikje nemen, kletsen etc. Zondag heb ik het even lekker rustig aan gedaan en daarna ben ik naar een kasteel geweest boven op een berg. Het was even zwoegen naar boven in de zon maar het uitzicht vanaf het kasteel, wat meer alleen nog muren zijn, is super mooi.

Die week daarna ging ook snel voorbij en voordat ik het wist was het alweer weekend. Dit weekend gingen we uit naar een club; bubbles, die geloof ik een jaar bestond. Het was wel een leuke club en de muziek was in ieder geval beter dan in die vaste erasmus clubjes, we gingen samen uit met twee italianen en twee Spanjaarden en het was erg gezellig. Ohja en toen we daar aan kwamen gingen we mojito's drinken want ze hadden daar een cocktail bar en daar stond echt z'n mannetje die met flessen ging gooien en dat glas helemaal ging decoreren en we kregen er ook watermeloen doorheen: Super lekkere combinatie. Ik zal is een foto uploaden van die mojito op fb. Het leukste was dat hij echt wel een kwartier bezig was met 3 mojito´s en we hoefden maar 4 euro p.s te betalen:d.

Zaterdag ben ik naar Torremolinos geweest en daar heb ik met Yolanda de toerist uitgehangen. Beetje rond gelopen bij een leuk restaurantje aan het strand, lekker gegeten etc. Oh en ze hebben in Torremolinos ECHT zandstrand, jeej, jammer dat de zomer bijna voorbij is net nu ik daar achter kom. Zondag ben ik weer naar het strand in Malaga geweest en toen was het weekend alweer voorbij.

Afgelopen week ben ik begonnen met de Spaanse les. Het is een groepje van 8 mensen en de leraar is erg aardig. Het is heel interactief en die beste man heeft een grappige manier van uitleggen. Ook ben ik nog naar een intercambio geweest, er komen dan allemaal mensen bij elkaar in een bar je krijgt een stickers met welke talen je spreekt en dan kun je met mensen gaan praten die een taal spreken die je wilt verbeteren; in mijn geval Spaans. Dus dan krijg je echt dat jij Spaans praat tegen een Spanjaard en hij in het Engels terug praat. Dit was ook erg gezellig.

Haha en ohja op stage maakte ik ook weer een leuke blunder. Het papier van de printer was op en ik had aan mijn stage begeleider gevraagd via ´snork´ of er ergens nog nieuw papier lag, aangezien ik niet weet waar ik dat vandaan moet halen. Hij zei dat hij het even zou ophalen maar zoals een echte Spanjaard betaamd duurt het even voordat het gebeurt. Ondertussen wou de baas van de afdeling ook wat printen maar dat kun dus niet want het papier was op en dan begint dat ding ontzettend hard een geluid te maken. Dus hij vraagt in het rond of er nog papier is, aangezien ik dichtbij de printer zit antwoord ik heel leuk; vraag maar aan Iván in de gebiedende wijs. Maar ik wou eigenlijk zeggen ik heb het aan Iván gevraagd, het kwam er alleen een beetje anders uit. Dus die man die zegt aha Iván is de man die verantwoordelijk is voor het papier. Helemaal een grapje van maken en ik lach helemaal in een deuk met een beetje een rood hoofd maar gelukkig moest iedereen er hard om lachen. Die baas had later wel even zelf een paar blaadjes bij elkaar geplukt om zijn dingen te printen, maar er was dus niet genoeg. Even later komt Iván aanzetten met twee pakken papier en vraagt aan mij heb je hier genoeg aan? Aangezien ik verantwoordelijke ben van het papier en toen moesten we even weer lachen. Maar ik geloof dat dit een typisch gevalletje is van, moest je bij zijn want zo klinkt het eigenlijk helemaal niet zo grappig.

GRANADA

Afgelopen weekend gingen Maran, Yolanda en ik naar Granada. We hadden een kamer voor drie personen geboekt in een hotel en ons uiteindelijk doel was dat we graag het Alhambra wouden zien. We hadden nog geen tickets online geboekt want die waren al uitverkocht en per dag zijn er ook nog een aantal tickets zo verkrijgbaar, je moet dan erg vroeg in de rij gaan staan en hopen dat je tickets krijgt en dit was ons plan dan ook.
Vrijdagmiddag gingen we weg en we wouden graag de bus nemen om 5 uur. Om 4 uur komt Yolanda bij ons appartement en waren we klaar om weg te gaan. Maar daar begon ons ongeluk; Maran was haar sleutels kwijt. Na 5 tot 10 minuten zoeken hadden we de sleutels gevonden en waren we klaar om te gaan. Eenmaal bij het busstation aangekomen gingen we in de rij staan om een buskaartje te kopen, al snel zagen we dat er geen buskaartjes meer waren voor de bus van 5 uur. De volgende bus ging om half zeven, maar daarvoor waren de kaartjes ook nog beperkt. Gelukkig waren we nog net op tijd om voor deze bus kaartjes te krijgen maar het scheelde echt een haartje, er waren echt nog 7 tickets of zo en je kon op meerdere plekken kaartjes kopen. Ondertussen was het 5 uur en moesten we wachten tot half 7, we gingen even naar het trein station om daar bij de mac een ijsje te kopen en te internetten. Daar aangekomen is de ijsmachine defect.. Dus ander plan maar uiteindelijk hebben we nog wel gebruik kunnen maken van wifi en de tijd was zo voorbij. Om half zeven ZOU de bus gaan alleen die kwam erg laat en uiteindelijk gingen we om ongeveer kwart voor 7 weg. Om ongeveer half 10 , 10 uur waren we in Granada en daar namen we een bus naar de stad. Eenmaal in de stad aangekomen begon de zoektocht naar het hotel een aardige Spanjaard sprak ons aan en heeft ons erheen gewandeld;p. Het pension was erg klein, koud en een beetje viezig. Niet echt mijn ding. Al snel gingen we wat te eten zoeken we kamen uit bij een wel grappig barretje en daar hadden ze acht tapas + sangria voor 8 euro, nou dat was het proberen waard. Uiteindelijk was er geen sangria dus kregen we een tinto de verano een mix van fanta en rode wijn een veel gedronken drankje hier en we kregen in plaats van 8 schaaltjes tapas; 8 stokbroodjes met iets erop. Bijzondere variatie op tapas. Het was ook nog een super koud die avond brr, we hebben snel een andere terrasje gezocht waar ze croquetas de jamón hadden en daarbij hebben we een lekker verwarmend kopje thee gedronken.
Daarna gauw naar het pension om te slapen onder hele koude versleten deken om de volgende morgen vroeg op te staan om in de rij te gaan staan voor een kaartje voor het Alhambra. Ik heel optimistisch in een jurkje met jasje want ja het is in malaga nog steeds jurkjes weer. Om 7 uur liepen we de duizend trap treden op en om 5 voor half ach stonden we in de rij bij de Alhambra maar er stonden al vet veel mensen om 8 uur kwam er op een scherm te staan hoeveel tickets er die dag verkocht zouden worden en dat waren er 5 voor s´ochtends en 105 voor s´middags maar ja je mag iets van 12 tickets p.p kopen dus daar zouden we nooit meer bij komen. We hadden nog bedacht dat we wel ´s avonds het paleis konden bezoeken en dan ´s middags naar de tuinen want je kunt daar ook apart kaartjes voor kopen maar de paleis tickets voor ´s avonds waren ook zo uitverkocht en toen konden we wel weer uit de rij want we wouden dan toch ook echt alles zien van het Alhambra. Daar ging ons plan...

We weer naar beneden gelopen en ondertussen had ik het echt ijs en ijs koud we zijn wat gaan eten bij een tentje en daar hadden we bedacht dat we de volgende dag om 6 uur van het appartement weg zouden gaan, dan moesten we toch echt kans maken op kaartjes. Na het ontbijt hebben we nog even in bed gelegen. We wouden allemaal graag douchen en als we dat wouden moesten we dat tegen die man zeggen en dan kon hij het warm water ´aanzetten´ , dus ik loop daarheen en zeg ik wil graag douchen. Staat daar een vrouw volgens mij de schoonmaakster, ja zegt ze; ik ga het proberen. Na heel wat gemompel en pogingen zei ze dat ze de baas ging bellen, die gaf haar wat instructies via de telefoon waarna ze het weer ging proberen maar het lukte niet dus zegt ze doodleuk; ja je kunt de hele dag niet douchen die man kwam ´s avonds en dan kon het weer. Even later hoorden we wat geschreeuw, blijkbaar was de baas toch gekomen en had het warm water aangezet. Wat je warm noemt, het was eerder lauw, maar ja ondertussen hadden wij onze haren al gewassen onder IJSkoud water. We zijn maar gauw naar de stad gegaan en hebben daar rond gelopen. De stad is echt super mooi en we hebben ook bepaalde wijken gezien die ook erg mooi waren. Tegen het eind van de middag zijn we naar het pension gegaan en daarna zijn we nog weer terug gegaan naar de andere kant van de stad om nog weer een andere wijk te zien, die avond hadden we gelukkig wel meteen een goed restaurant te pakken en heb ik lekker paella gegeten. Maar pfoee wat is het koud in Granada aiai. Daarna maar snel gaan slapen want we moesten die volgende dag weer vroeg op. De volgende dag stonden we alle drie om half zes naast bed en om zes uur waren we klaar om te gaan. Koffers ingepakt en al want die konden we niet laten staan want die man van het pension wou de sleutel voor 12 uur terug en hij was was van 2 tot 7 dus dat zou beteken als we naar het Alhambra konden dat we tot 7 moesten wachten tot hij terug was om de koffers weer op te halen. Dus met koffers zijn we dit keer maar met een taxi naar boven gegaan en we waren er om kwart over 6 .
Gelukkig stonden we dit keer best vooraan er stonden ongeveer 23 mensen voor ons en we hadden ons dit keer gekleed tegen de kou. Om 8 uur kwam er weer op het scherm te staan en nu weren er iets van 80 kaartjes voor ´s ochtends en 140 of zo voor ´s middags nou dachten we nu hebben we een keer geluk na al die tegenslagen. We kunnen gewoon ´s ochtends ipv ´s middags en dan zijn we niet zo heel laat terug in Malaga. Maar dit was ons niet gegund toen wij aan de buurt waren, waren er nog 4 kaartjes voor ´s ochtends en ik snel tegen die meneertje zeggen 3 voor ´s ochtends maar helaas dat kon niet meer dus moesten we ´s middags maar gelukkig konden we om half 3 het paleis in en dan hadden we de rest van de tijd voor het Alcazaba, de tuinen en de rest. Gelukkig konden we onze koffers wel bij het Alhambra in een kluisje stoppen en hoefden we daar niet de hele dag mee te slepen. Wij weer naar beneden en weer ontbijten en daarna een plan bedenken voor die dag want we konden niet meer even op bed gaan liggen want we hadden de sleutel al daargelaten. Opeens bedachten we dat we ook nog tickets voor de bus moesten halen, dus wij op internet kijken en er waren er nog een stuk of twaalf. Dus wij racen naar de andere kant van de stad naar het station van de bussen. Daar snel kaartjes kopen en jahoor worden onze tickets niet afgedrukt, blijkbaar was dat ding defect. Dus naar de informatie baliei en daar kregen we een stempel van die firma en de transactie code op een papiertje en daar zouden we ´s avonds de bus mee in moeten komen. Daar moesten we het maar mee doen, wij weer terug naar de stad helemaal gesloopt ondertussen en het was nog maar 11 uur. Om 2 uur zouden we het Alhambra in kunnen, dus we hadden nog wat tijd om te doden. We gingen even in wat leuke winkeltjes kijken en daarna thee drinken en churros eten. Al gauw was het één uur en zijn we weer naar boven gelopen. Nu konden we toch echt het Alhambra in. Yolanda en ik hadden nog een audio guide gehuurd. Eenmaal binnen was het toch wel echt al dat ongeluk waard geweest want het was echt super mooi. Het werd die dag ook nog eens heel mooi weer en het werd wel 29 graden met volop zon terwijl het die dag ervoor net 20 graden was en de hele dag bewolkt. Na een hele leuke en mooie middag begonnen we aan onze terugreis naar het station van de bussen en eenmaal daar moesten we nog een uurtje wachten op de bus van 8 uur. De bus kwam voor verandering ruim op tijd, maar toen bleek dat er nog geen chauffeur was, daar stonden we weer. Om 8 uur kwam daar toch zo waar een chauffeur en konden wij ons geweldige bonnetje laten zien maar helaas Yolanda en ik kwamen er niet in want hij kon dat nummer niet vinden op zijn lijstje. Dus ongeveer de hele bus zat al vol en toen bedacht die zich dat die nog een keer voor ons zou kijken. Maar hij zei hij vond het weer niet maar toen heb ik toch eens even stiekem een blik op dat papier geworpen en zie daar twee stoelen met die transactie code nee zegt die dat was maar één stoel. Nee zeg ik TWEE. Ohja nu zag hij het ook. Een Bril is een vreemd begrip hier in Spanje. Maar gelukkig konden wij ook lekker zitten en de rest van de reis behalve dat kwartiertje vertraging liep allemaal op rolletjes. Om half elf waren we weer gelukkig in Malaga bij onze eigen kamers. Pfoe wat een weekend. Twee blaren en een likdoorn was de uiteindelijke stand van al dat gewandeld. Wat was ik blij dat ik gewoon weer in mijn eigen kamer was. Dat vond ik ook eigenlijk vreemd want de maanden ervoor, miste ik mijn eigen Nederlandse bedje zo. Maar nu was ik helemaal gelukkig om weer in mijn Spaanse bedje te liggen.

Nu kan ik me ook wel inbeelden dat mensen hier zouden willen wonen, het leven hier in Malaga is leuk. Relaxed leven, de dagen lijken langer, laat eten, strand dichtbij, veel mooi weer en zo verder.


Dit was het dan weer.

Liefs,

Silke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Malaga

Ik ga voor 5 maandjes stage lopen in Malaga, spanje.

Recente Reisverslagen:

12 December 2013

Daar ben ik weer

22 Oktober 2013

la vida buena & hoezo bad luck?

03 Oktober 2013

Time flies

02 September 2013

Week 2 en 3

18 Augustus 2013

one week down, eighteen to go!
Silke

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 5884

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Studeren in Helsinki

09 Augustus 2013 - 22 December 2013

Malaga

Landen bezocht: